novelsonedirection.blogg.se

Det här är en One Direction novellblogg där jag kommer skriva noveller om one direction när jag har tid.

WHY ME - DEL 5

Kategori: Allmänt

Jag söker på google och får upp massa bilder på dom och väljer en av dom att ha som bakgrunds bild till datorn. Jag lyssnar igenom hela albumet och älskar varenda låt. Sen är jag så trött att jag stänger ner datorn och tar av mig hörlurarna och somnar direkt. Denna natten drömmer jag om One Direction.                                                                                                                                                                                

                              

Det har gått fyra veckor sedan jag kom till London. De senaste veckorna har jag bara blivit opererad och fått massor med medicin. Det har varit en väldigt jobbig tid. Om det inte varit för pojkbandet skulle jag nog inte ha klarat allt det här. Var fjärde vecka har jag fått veta att jag har lite 'lov' eller vad man ska säga. Jag har blivit ett väldigt stort fan av one direction på senaste tiden. Men iallafall så har doktorn sagt att han har fått bort det mesta av tumören men inte hela. Jag låg och lyssnade på best song ever när Maria kom in. ”God morgon, jag ska berätta något väldigt kul” säger hon väldigt glatt. ”God morgon, vadå?” säger jag trött. ”Du ska få förverkliga en dröm som 'Min stora dag' kommer att fixa för att du är svårt sjuk.” säger hon glatt. ”Vilken dröm som helst?” frågar jag förhoppningsfullt. ”Ja, vad du vill!” svarar hon. ”Kan jag få träffa One Direction?” frågar jag. ”Ja det tror jag allt” svarar hon ”Jag kommer tillbaka senare med mer information”. ”okej” säger jag glatt. Jag ska få träffa One Direction !! jag har aldrig varit så här glad i hela mitt liv. Jag loggar in på twitter och ser att jag har fått ca 200 nya följare. Jag är ganska känd genom min sjukdom, dom har pratat om mig på nyheterna och nån har startat en hashtag som lyder: #staystrongBecka. Jag blir verkligen uppmuntrad när jag ser fina kommentarer, men det finns såklart hat också men jag bryr mig inte så mycket, dom har inte vart med om vad jag har vart med om. Jag sitter med datorn hela dagen, även när jag äter för jag inte orkar göra nåt annat men vid fyra så kommer Maria igen. ”Vet du vad?” säger hon glatt. ”Neej” svarar jag. ”Du ska träffa One Direction i övermorn!!” säger hon glatt och kommer fram och kramar mig. ”Verkligen, du skojar inte nu va?” svarar jag och hon skakar på huvudet. Jag skriker lite och är bara jätte glad. Resten av dagen är jag jätte glad och tänker på One Direction. Det känns som om det är en evighet till onsdag, då dom ska komma till mitt sjukhus rum och vara här hela dagen. På tisdag kvällen kommer Maria in och ger mig lite mediciner ”så hur känns det inför imorn?” frågar hon glatt. ”Jag är nog lite nervös” säger jag. ”Det är normalt”säger hon ”jo förresten, dom kommer klockan nio imorn så vill du att jag ska väcka dig?”. ”Om jag inte är vaken vid sju så kan du la väcka mig, jag måste göra mig fin, du vet” skämtar jag. ”Okej, nu måste jag gå, godnatt vi syns imorn” säger hon. ”godnatt” svarar jag. Jag ligger och stirrar upp i taket för jag kan inte sova. Tänk om dom inte gillar mig? Tänk om dom tycker att jag är ful? Tänk om dom åker hem med en gång för att dom har tråkigt? Men till slut somnar jag i alla fall. Jag vaknar vid sex som vanligt och jag tar min väska som ligger på bordet bredvid min säng. Jag har typ inget smink med mig men i alla fall lite concealer så jag sätter på den innan jag sätter på moments. Jag somnar om blir väckt av Maria. ”Godmorgon” säger hon och börjar ge mig min medicin. ”Godmorgon” säger jag nervöst. Jag längtar men ändå inte. Klockan går och är helt plötsligt halv nio och några folk har varit inne i mitt rum och grejat. Jag har fått veta att dom ska filma besöket till deras film, 1D3D/this is us. Klockan är fem i nio när jag hör någon knacka på dörren. Först tror jag att det är killarna men det vara bara Maria som undrade om jag ville att hon skulle vara med och jag sa ja.

 

Nialls perspektiv:

 

Jag och killarna hade fått ett uppdrag av Simon där svenska 'Min stora dag' uppfyllde svårt sjuka barns önskningar och vi skulle få träffa en tjej som hade en väldigt sällsynt tumör i hjärnan som bara två personer innan henne hade haft. Vi är väldigt glada att vi får göra någon så sjuk glad men vi är även lite nervösa. Tjejen hette Becka och var då från Sverige och vi skulle träffa henne på sjukhuset och vara med henne hela dagen. Klockan var kvart i nio när vi kom till sjukhuset i London, vi skulle träffa henne vid nio så vi fick komma in i ett rum och vänta. ”So what are we gonna do when we wait” frågar Louis som inte kan vara still en längre tid. ”get a life, Louis” svarar Zayn på skämt där han sitter och smsar med Perrie. ”Uhhh i'm bored!!” ropar Louis. Jag kollar på klockan och ser att vi borde gå nu men vi vet inte vart vi ska. Precis när jag tänkte det kom det en man in i rummet och sa att vi skulle följa efter honnom. Louis blev överlycklig. När vi kom fram till dörren som gick in till Beckas rum gick mannen in och sa att vi skulle stanna utanför.vi stog och väntade utanför och hörde lite röster. ”Okay you can go in now” sa mannen till oss och gick iväg. Louis öppnade dörren och gick in och efter kom Harry och sen Zayn och sen kom jag och Liam sist. Det var en chock när jag kom in och alla vi sa glatt hi. Men hon var bara så snygg!! Hon såg ju lite trött ut och så men i hennes fall skulle jag sova dygnet runt. Men jag kände hur mitt hjärta började dunka mer när jag tittade in i hennes ögon, dom var så djupblåa och snälla.

 

Så! nu är äntligen del 5 ute, hoppas att ni gillade det :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: