novelsonedirection.blogg.se

Det här är en One Direction novellblogg där jag kommer skriva noveller om one direction när jag har tid.

WHY ME - DEL 8

Kategori: Allmänt

Niall ställde sig upp och svarade "hello.....yea......okay....i'll come in an hour....bye". Han lägger på och vänder sig om mot mig. "It was Louis, he Said that they Wanted food so im Gooing to get them some but im not Gooing to leaving until like an half an hour." Sa han och satte sig ner igen.
                                                                                                                      


                   


Niall's perspektiv:



Jag lämnade sjukhuset med ett leende på läpparna. Jag hade tagit Becka's nummer och det kändes bra. Jag var tvungen att åka och hämta pizza till killarna för att jag skulle få någon mat. Jag åkte och köpte pizza och sen hem till Louis, under tiden jag hämtade pizza fick jag åtminstone skriva tjugo autografer men det är inte så farligt att vi behöver ha vakter just den här tiden då alla fans tror att vi är hemma hos våra familjer när vi är lediga, men det är vi inte alltid. Jag stapplar fram till hissen i höghuset Louis bor i. Jag åker hissen upp och bankar lite på dörren med foten för att jag inte kan öppna den. Louis kommer och öppnar och jag jag går in med alla pizza kartonger och ställer dom på soffbordet. "Helloo Niall"ropar Liam och fortsätter sedan spela FIFA med Zayn. "Hi"svarar jag och knör mig ner i soffan. Jag öppnar en pizza kartong och tar en bit. Dom andra följer mitt exempel. "Are you exited?" Frågar Louis mig. "For what" svarar jag , jag har ingen aning. "The interview tomorrow" säger Louis förvånat. "Oh right, i forgot that" svarade jag när jag kom på vad han menade. Vi skulle ha en stor intervju imorgon som skulle sändas på tv. "Hello earth is calling" ropar Harry. "What" svarar jag igen. "Do you want to play?" Frågade han. "Um, okay" svarar jag tveksamt, jag kunde inte sluta tänka på Becka. Jag gick fram och satte mig bredvid Harry och tog kontrollen och började spela. Jag förlorade med 3-0 till Harry. "Louis you can play now" sa jag och gav kontrollen till Louis och satte mig i soffan och tog en till pizza bit. Jag satt och tänkte på Becka och hoppades att Jag skulle kunna se henne igen imorn. Det var ju fredag så vi var uppe ungefär till halv tolv. "I think i should go home now" sa jag och jäspade. "Me to" sa Zayn och dom andra höll med. "Jag reste mig upp och gick mot dörren. "Bye lads" sa jag och dom andra svarade med ett bye. Jag tog hissen ner, så lat som jag är, och gick ut till bilen och åkte hemåt. När jag till slut kom hem föll jag nästan ner i sängen av trötthet. Jag somnade nästan med en gång jag lagt mig till rätta i sängen. Jag sov en lång och dröm lös natt.


Becka's perspektiv:


När Niall har gått ligger jag i sängen och kan inte tro det. Han hade kommit och hälsat på mig, frivilligt! Jag ligger i sängen och stirrar rakt upp i taket, jag märker inte ens att Maria kommer in. "Hur mår du?" Frågar hon. "Va, jaha ganska bra tror jag" svarar jag. "Är du säker" säger hon och kommer fram med mina mediciner. Jag skakar lite på huvudet och känner hur det börjar dunka igen. Hon ger mig min medicin och sen pratar vi lite om dagen och Niall. Till slut måste hon gå för att hon ska på ett möte och jag ligger kvar och tänker på Niall. Tillslut somnar jag. Jag vaknar helt plötsligt av en hög smäll. Jag tittar mig omkring och ser ingenting, det måste vara utanför. Jag ligger skrämt och väntar på att något ska hända. Där lät det igen. Jag ligger tyst och väntar på att det ska hända ännu mer. Helt plötsligt hör jag massa brak och skrik. Nån kastas in i min dörr men den håller och tumultet fortsätter. Jag ligger och stirrar rakt ut i mörkret och väntar på att det ska sluta låta så mycket. Efter ett tag blir det tyst och Maria kommer in och sätter på ljuset på låg ljusstyrka. "Vad händer där ute Maria?"frågar jag med en gång. "Vi tror att det var en man som ville ta sig in i ditt rum, vakterna tog hand om honom" svarar hon. "Har jag vakter?" Frågar jag förvånat. Det hade jag ingen aning om. "Ja, man vet ju aldrig vad som kan hända,tror du att du klarar dig eller ska jag stanna resten av natten?"säger hon. "Jag klarar mig nog"svarar jag enkelt. "Godnatt igen då" säger hon och släcker lampan när hon går ut. Jag lägger mig ner igen och försöker somna om, men det är svårt efter vad som hände. Tillslut somnar jag och sover en natts orolig sömn.


Kort kapitel jag vet men jag råkade publicera så nu får det vara så,komentera!


Kommentarer

  • Melina Jamie säger:

    Åh vad bra :) är lite nyfiken på vad som kommer hända härnäst. Hoppas nytt kapitel kommer snart! :) kram

    2013-09-29 | 11:51:25

Kommentera inlägget här: