novelsonedirection.blogg.se

Det här är en One Direction novellblogg där jag kommer skriva noveller om one direction när jag har tid.

WHY ME - DEL 9

Kategori: Allmänt

"Ja, man vet ju aldrig vad som kan hända,tror du att du klarar dig eller ska jag stanna resten av natten?"säger hon. "Jag klarar mig nog"svarar jag enkelt. "Godnatt igen då" säger hon och släcker lampan när hon går ut. Jag lägger mig ner igen och försöker somna om, men det är svårt efter vad som hände. Tillslut somnar jag och sover en natts orolig sömn.
                                                                                                             





Becka's perspektiv:


När jag vaknar är det ljust och jag blinkar lite innan jag kan se. Jag ligger och tänker på ingenting tills jag kommer ihåg vad som hände igår. Jag tar upp mobilen och ser att jag har fått ett meddelande från  okänt nummer. "Goodmorning, i just wanted to tell you that im on the tv 3 o'clock, you maybee wanted to know :) and how are you? XxNiall" jag ler stort och börjar skriva ett svar. "Thank you for letting me know, im pretty good, and you?xx Becka" knåpar jag till slut ihop och skickar efter några minuter av tvekan. Jag kollar på klockan och den är halv nio, jag blir väldigt förvånad över att jag har sovit så länge. Nästan med en gång vibrerar mobilen igen. "Me too, a bit tired but that's all, i wondered if i could come by in about an hour, if your not busy?xx" Stog det. "I don't think i am, so you can come. It's so booring here!xx" svarade jag och tvekade än en gång när jag skickade det. Jag fick svar med en gång "ill be there in about an hour.xx"stog det. Jag kund inte sluta le, det var omöjligt. Jag satt och drömde om dagen och helt plötsligt kom Maria in med min medicin. "Godmorgon sömntuta, hur är det?" Sa hon. "Rättså okej tror jag" svarar jag och ler fånigt. "Du verkar glad, något kul som hänt?" Säger hon och ler. "Niall kommer om ca......" Sa jag och kollade på klockan "oj! Om ca en kvart" sa jag. "Så gulligt" säger hon och börjar ge mig min medicin som är en vana nu. "Jag kan inte fatta att han verkligen vill träffa mig" säger jag nästan lite till mig själv. "Det är inte så svårt att fatta, så cool som du är." Säger Maria och jag fnyser lite. "Så nu är jag klar, jag ska gå och hämta frukost till dig, är du inte hungrig?"frågar hon. "Jo kanske"svarar jag och känner hur det börjar kurra mer och mer i magen. Det kanske är bra att inte vara hungrig när Niall kommer. Maria tar med sig vagnen med mina mediciner och går ut. Jag bestämmer mig för att lyssna på musik men hinner inte ens lyssna klart på Best song ever innan Maria kommer tillbaka med min frukost. "Åh vad gott" säger jag och sätter mig mer upp så att jag ska kunna äta lättare. "Det var det godaste jag kunde hitta" sa Maria och ställde brickan på bordet över sängen vid mina fötter och puttade fram det. Jag satte genast igång att äta. "Jag ser att din matlust är bra, det är ett gott tecken" säger Maria jag nickar lite och fortsätter att äta. Maria försvinner ut igen och jag äter tills jag inte orkar mer och då är klockan fem i halv tio och jag börjar bli nervös. Jag ställer disken på bordet bredvid sängen och sjuter undan bordet över sängen lite. Tillslut knackar det på dörren och jag säger come in och hjärtat börjar dunka. Jag ser hur dörren öppnas och det känns som om allting går i slow motion. Jag trodde faktiskt att det var Niall men det var tråkigt nog dr Tommson. "Goodmorning i just wanted to tell you that we're starting With the operations again on monday" sa han. "Okay" svarar jag , det hade jag glömt bort. Han nickade mot mig och gick sedan ut igen.


Niall's perspektiv:


Jag går genom korridoren och hjärtat börjar banka fortare. En liten bit innan Becka's rum möter jag en man i vit rock. Vi nickar mot varandra och jag fortsätter att gå den sista biten. Jag sätter handen på handtaget och öppnade långsamt. "Hi" sa jag när jag har öppnat dörren. "Hi" svarar Becka. Jag går fram och ger henne en kram. Jag sätter mig på en stol bredvid hennes säng. "So what are you doing here in the days" frågar jag för att försöka få igång ett samtal. "Not much, is on the computer or on My phone"svarar hon "and ofcourse, get operated" lägger hon till och ser trött ut. "Okay...but what do you do on the computer?" Frågar jag. "Things, like listening to musik" säger hon och rodnar lite. "What music do you listening to then" frågar jag. "I like One republic and Coldplay maybee, and you ofcourse" svarar Becka. "Wich song is your absolutley favourite of all songs in the world?" Frågar jag. "I think little things or maybe they dont know about us" svarar hon "do you have any favourite of your songs?" Lägger hon till. "I think i like little things, but i like all songs that we sings" svarar jag fundersamt. Vi får igång ett samtal och pratar om allt och ingenting. Vi skrattar jätte mycket och skojar. vi busringer till och med Harry. Till slut är klockan mycket och jag måste gå och göra iordning mig inför intervjun. "I have to go now, get ready for the interwiew you know" säger jag. "Okay, im gonna watch, 3 right?" Säger Becka. "Yes, bye" säger jag och hon svarar med ett lite blygt "bye" tillbaka. Jag ler när jag går ut och fortsätter mot utterdörrarna, eller har snarare ett fånigt flin på mitt ansikte. Jag kollar på klockan och ser att den redan är fem i två och vi skulle mötas två på intervju stället. Jag skyndar mig ut till bilen och kör iväg så fort jag kan. När jag äntligen är framme går jag till rummet vi skulle träffas i och ser dom andra killarna sitta och äta. "Is there any food left for me?" Frågar jag hungrigt. "A little over there" svarar Harry och pekar på en hamburgare. "Just that?" Frågar jag. "Thats how it goes when your late" säger Liam och dom skrattar lite. Jag sätter mig i allafall och äter. När vi ätit upp går vi till sminket och fixar oss sen står vi bakom kulisserna till intervju stället. Jag är faktiskt lite nervös, intervjun kommer sändas över hela världen."don't be nervous" säger Zayn och klappar mig på huvudet, vi känner varandra såpass väl att vi ser när någon annan inte mår bra eller är nervös. "Ha ha" svarar jag nervöst. Jag orkar inte skämta nu, jag vill bara vara med Becka och ha kul. Till slut är det dags och vi går upp och sätter oss på stolarna och personalen eller vad man ska kalla det räknar ner från tio. "Ten..nine...eight....seven...six...five...four...three...two...one...."



Såå det var då äntligen del 9 jag vet inte om den blev kort eller lång, jag är dålig på att bedöma sånt. Men hoppas att delen inte var för dålig :)

Kommentarer

  • Melina Jamie säger:

    Yay! Ett nytt kapitel! :D superbra btw. Hoppas nästa del kommer snart :)

    2013-10-07 | 16:44:16
  • My (1D Novell) säger:

    bra novell! :D
    Kika gärna in på min novellblogg om 1D! skulle vara kul att få lite ny respons och nya läsare! :D

    2013-10-14 | 17:38:36
    Bloggadress: http://novellermedonedirection.blogg.se
  • Melina Jamie säger:

    När kommer nästa del? :)

    2013-10-16 | 00:42:26

Kommentera inlägget här: