novelsonedirection.blogg.se

Det här är en One Direction novellblogg där jag kommer skriva noveller om one direction när jag har tid.

WHY ME - DEL 11

Kategori: Allmänt

Jag är lite som en tjej när det gäller att göra sig iordning till dejter och sådant jag måste ha lång tid på mig att tillexempel duscha, klä på mig och speciellt välja skor. Jag använder hela dagen till att göra mig iordning till dejten eller vad jag ska kalla det.
                                                                                                                                 


Niall's perspektiv:


När klockan är halv fem parkerar jag bilen utanför sjukhuset och går in. Jag stannar utanför Becka's dör några sekunder innan jag knackar på. Jag hör ett kom in och öppnar dörren och går in. "Hi" säger jag och ler mot Becka. Hon var så vacker. "Hi" svarar hon blygt och ler. "Are you ready to go?" Frågar jag. "Soon, My nurse have to come with my wheel chair." Svarar Becka. "Okay" svarar jag och sätter mig ner på en stol bredvid hennes säng. "Soo, how do you feel about tonight?" Frågar jag för att få igång ett samtal. "I'm exited" säger hon och ler sitt fina leende mot mig och jag ler tillbaka. "Me too"säger jag och tittar in i hennes ögon. Jag kommer långsamt närmare hennes ansikte men helt plötslig kommer sjuksköterska och jag flyger upp ur stolen och presenterar mig och hon säger att det var hon som skulle följa med oss. Hon hjälper Becka till rullstolen och vi börjar röra oss mot bilen. "Can i take her?" Frågar jag sjuksköterskan. "Yes" svarar hon och jag tar över handtagen och börjar rulla Becka mot min bil på parkeringen. "Can i help you" säger jag och räcker Becka min hand när vi är framme vid bilen. Hon ler ner i marken och tar den. Jag hjälper henne upp i bilen och stänger dörren åt henne. "I'll take another car and ill be right behind you" säger sjuksköterskan och jag nickar. Hon tar rull stolen och går mot sin bil och jag skyndar mig runt till förarsidan och hoppar in. Vi åker den korta biten till restaurangen i tystnad. När vi är framme hoppar jag ut och skyndar mig runt till andra sidan för att hjälpa Becka ut. Sjuksköterskan kommer med rullstolen och jag hjälper Becka ner i den. Jag rullar Becka mot restaurangen där jag ser Paul och några mer vakter som skulle möta oss här. "Hello" säger Paul när vi har kommit fram och han öppnar dörren åt oss och alla går in. "That table over there" säger Paul och pekar på ett bord med levande ljus och rosor "is yours". "Okay." Svarar jag och tackar honom och han går och sätter sig någon annan stans i restaurangen med dom andra vakterna. Jag rullar Becka fram till bordet och ställer henne där stolen skulle stått. Sedan sätter jag mig på andra sidan och ler mot henne. "So what do you want to eat" frågar jag "i'll pay ofcourse" lägger jag till. "I dont know and thank you" säger hon och ler. Hon börjar läsa menyn och jag gör samma sak. "I think i take beef with potato" säger hon efter en stund. "Oh, me too!" Säger jag och vi skrattar lite. Helt plötsligt kommer servitören och vi beställer maten och varsin Cola. Vi skrattar och pratar hela kvällen medans vi äter. Till efterrätt beställer vi glass. Efter glassen är vi så mätta att vi håller på att spricka. "This was so fun" säger jag och skrattar lite till."yes" säger Becka och skrattar hon också. "It's time to go" säger sjuksköterskan som kom från ingenstans. "Oh, the clock is ten already." Säger jag och ställer mig upp när jag har betalat. "Are you ready?" Frågar jag Becka och hon nickar. Jag rullar henne mot utgången och där säger jag hejdå till Paul och vi fortsätter ut på parkeringen. Jag hjälper Becka upp i bilen och stänger bildörren åt henne. "See you at the hosptal" säger sjuksköterskan och tar med sig rullstolen när hon går till sin bil. "See ya" svarar jag. Jag skyndar mig runt bilen och hoppar in på förarsidan. Jag kör hem i tystnad igen. När vi är framme vi sjukhuset parkerar jag så nära ingången jag kan. "This night has been amazing because of you" säger jag. "Thank you," svarar hon och kollar rodnande ner i mörkret. Jag lägger handen under hennes haka och lyfter upp hennes ansikte så jag ser henne i ögonen. Jag närmar mig långsamt henne och hon gör samma sak. Vi möts i en ljuvlig kyss som håller på i minst trettio sekunder. tillslut drar vi oss ifrån varandra och kollar in i varandras ögon. Mitt hjärta håller på att hoppa ut ur bröstet. Jag ler mot Becka.



Becka's perspektiv:


Jag ler mot Niall och mitt hjärta dunkar galet. Helt plötsligt knackar det på bilrutan och vi hoppar till. Niall hoppar ut och börjar prata med sjuksköterskan. Jag lutar mig mot ryggstödet och somnar på direkten. Jag blinkar till av ljuset inne i sjukhuset och jag ler upp mot Niall som bär mig in till min sjukhus säng. "Godbye" säger han och kysser mig på pannan och går. Jag somnar på nästan direkten av utmattning.


Jag är väldigt stressad nu men hoppas att ni blev lite nöjda ialla fall.

Kommentarer

  • Melina Jamie säger:

    Har det bli it något fel? Detta kan väll inte vara hela kapitlet?

    2013-10-19 | 20:24:02
  • Melina Jamie säger:

    När kommer nästa del? Det har gått en månad. Inte för att stressa dig eller något. Ta din tid.

    2013-11-26 | 09:35:27

Kommentera inlägget här: