novelsonedirection.blogg.se

Det här är en One Direction novellblogg där jag kommer skriva noveller om one direction när jag har tid.

Why Me? - Del 1

Kategori: Allmänt

Jag vaknade av väckarklockan som vanligt. Det är måndag. Jag masade mig upp och tog på mig en tjock-tröja med rosa leopard mönster på och ett par svarta jeans. Jag orkar inte! Varför måste man gå i skolan!”ÄR DU VAKEN BECKA?” ropar Simon (min bror) nerifrån köket. ”JA” ropar jag tillbaka, han ska alltid vara så överbeskyddande..Jag går in i köket precis när mamma går ut ur det. ”Hejdå, Becka kom inte försent till skolan” säger hon som vanligt, jag tar fram smör och gör en macka sen sätter jag mig mittemot Simon. En bil tutar och Simon ställer sin disk i vasken och kommer fram till mig och rufsar till mitt hår innan han säger hejdå och går ut till sin skjuts.Jag tar en tugga på mackan men har ingen matlust. ”Hejdå lilla mackan” skojar jag även fast jag inte känner mig skojig och slänger mackan i komposten. Klockan var fem i åtta och vi börjar kvart över åtta så jag går och knyter på mig mina slitna blåa converse och tar väskan och mobilen och går ut och börjar gå till skolan. Efter halva vägen möter jag min bästa vän, Lily. Vi kramas och börjar prata lite.  ”Vad ska du göra i helgen?!” frågar hon uppspelt. ”Inget tror jag, hurså?” svarar jag. ”Sam ska ha fest och bjuda alla i klassen!!!!! vi måste gå!” nästan skriker hon. Sam är den snyggaste och populäraste killen i klassen, och Lily's crush. ”Kanske, jag vet inte om jag får” säger jag tveksamt, jag är inte så mycket för fester. ”Det är klart att du får, säg att du ska till en kompis bara” säger hon lugnt. ”Mm” svarar jag och kollar på mobilen om jag har fått nåt meddelande, men inte som vanligt.Vi är framme vid skolan och vi går in i den fulla korridoren och går till våra skåp.Det ringer in och vi går till första lektionen, matte...Vi går in i klass rummet och sätter os på våra platser bredvid varandra. ”Godmorgon, då tar vi fram matte böckerna och börjar räkna” säger Marianne, våran matte lärare.Vi gör som hon säger och börjar räkna. Lektionen går segt, jag har aldrig varit bra på matte, men tillslut är den slut och vi skyndar ut ur klassrummet. Nästa lektion är mitt favorit ämne, engelska.Jag känner mig sjuk, det dunkar i huvudet men jag ignorerar för jag vill inte komma efter i skolan.Jag måste ha topp betyg för att komma in på gymnasiet jag vill komma in på, smink och frisör linjen. Det ringer igen och vi skyndar till engelska salen. Fast det hade vi inte behövt för våran engelska lärare är sen. Efter tio minuter kommer hon och lektionen startar. Tiden segar sig fram konstigt, jag antar att det är huvudets fel. Till slut blir det lunch, vilket är den bästa tidpunkten på dagen brukar jag tycka men nu har jag ingen matlust. Vi går in i matsalen och ställer oss kön. ”Vad är det för mat idag?” frågar Lily. ”Nån fisk tror jag”svarar jag. ”Uäh” säger hon och gör en äcklad min”jag köper en macka”. ”Mm”säger jag, jag känner inte för något så när det blir min tur tar jag bara ett glas vatten. ”Ska du verkligen inte äta nååågot mer än det??” frågar Lily oroligt. ”Ne jag är inte hungrig” svarar jag.  ”Hmmm” säger hon ”Inte ens en liten frukt?”. ”nepp” Vi går och sätter oss på ett ledigt bord och jag smuttar på vattnet. Jag drömmer mig bort så jag hör inte när Lily pratar med mig. ”Becka! Haaallåå! Jorden anropar!”säger hon.          ”Va a, vad är det?”svarar jag lite grumligt. ”Hur mår du?” frågar hon. ”Bra” säger jag av ren reflex även fast mitt huvud dunkar och jag mår illa. ”Jaja” säger hon tvivlande. Vi är klara så vi går till nästa lektion,NO. Tio minuter senare ringer det in och jag känner hur det dunkar mer och mer i huvudet. ”Becka! Lyssnar du! Becka!!”säger min NO lärare högt. ”Mmm va” svarar jag. ”Jag frågade om du kunde skriva på tavlan vad som händer när ljudet färdas genom metall?”frågar hon. ”okej”svarar jag, några i klassen skrattar men jag bara skiter i dom för mitt huvud dunkar mycket mer. Allting snurrar också, men jag bara ställer mig upp och försöker att inte ramla när jag går fram till tavlan. Jag tar upp pennan men hinner inte mycket längre än så, jag faller ihop och all blir svart.Jag hör flämtningar och läraren som ropar men sen blir allt tyst.

 

Så det här var första delen hoppas ni tycker att den är någolunda bra ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: